Termékek
Főmenü
Jobb menü




Totalbike24 2017. Kecskemét - Beszámoló
Totalbike24 2017, Kecskemét - Beszámoló

Az idei felkészülés hamarabb, de több teendővel is indult a számunkra, mint az előző két évben. Hivatalosan egyetemi csapattá alakultunk, ami rengeteg adminisztrációs és szervezési feladatot iktatott be az alapvetően is sűrű napirendünkbe. Hivatalos ülésezések, szabályzatok, alapítási oklevelek és további papírok gyártása volt a közös hobbi hetekig. Kiépült a hierarchia, megválasztásra került a vezetőség, nem nagy meglepetésre az alapító tagok közül került ki a Vezető Menedzser és a Helyettes Menedzser is, sőt a Motor Felkészítéssel foglalkozó csapatrész vezetője is. De az Innovatív, Logisztikai és Média&PR részleget is rutinos, legalább két éve a csapattal levő tagok vették a vállukra.
Viszonylag korán eldőlt, hogy a ZIP SP1-et, amivel tavaly indultunk, sajnos idén nem tudjuk megszerezni. 2016-ban kölcsönbe kaptuk a motort, idén megvettük volna, de a kezdetektől egyértelmű volt, hogy egy ilyen jó gépet senki sem adna el szívesen. Bérelni még egyszer nem akartunk, egy olyan masinát szerettünk volna, amit kényünk-kedvünk szerint módosíthatunk kívül-belül, amibe kerülhet telemetria és amit mutogathatunk majd a jövendőbeli SRT-tagoknak az egyetemen, így hát a vásárlás mellett döntöttünk. Szinte vasárban került hozzánk egy működésképtelen, teljesen leharcolt állapotban lévő Piaggio Liberty 50.


Totalbike24 2017, Kecskemét - Beszámoló
A csapat és kis Liberty közös kalandjának kezdete


A gépszörnyeteg hamar közel került a csapat szívéhez, el is neveztük kedvenc magyar szupermodellünk után P.Barbinak. A legelső, ami történt a gyors szétbontás után, a támogatók felkeresése volt. Fontosnak tartottuk, hogy a szakmában jártas, tapasztalt embereket szerezzünk magunk mellé, elősegítve ezzel az idei jó szereplést. Gianni Favaron segítségével az egyik szponzorunk a motorline.hu lett, akik rengeteg profi, jó minőségű alkatrésszel segítették Barbikánk életre keltését. A robogós berkekben jól csengő, ismert magyar versenyző, Magda Attila óriási segítségünkre volt a blokk tökéletes felkészítésében, neki hála tudtunk egy ilyen gyors gépet felépíteni.
Tavalyi összes gondunkat a rosszul beállított/kiválasztott versenygumi okozta, ezért egy komoly tudással rendelkező, ám végtelenül közvetlen és kedves cég segítségét kértük, hogy ebből idén ne legyen baj. A Kriskó-testvérek által vezetett CribMotonak hála sikerült tökéletesen kiválasztani a frissen elkészült, és emiatt számunkra teljesen ismeretlen kecskeméti aszfaltra a gumikat. Összeírtunk egy listát számukra, hogy mi milyen gumikat néztünk ki. Természetesen ők ezt úgy ahogy volt kidobták a kukába. Ajánlottak helyette egy olyat, amiről úgy gondolták, hogy jó lehet. Jobbat valószínűleg nem is választhattunk volna, a kerekek bírták a tempót 24 órán át, bármennyire is nyüstöltük őket nem voltak hajlandóak megadni magukat és a srácok éjszaka is azt ecsetelték, hogy mennyire meglepte őket, hogy a nyirkos csúszós aszfalton milyen jól tapad a motor.
Gondot okozott az is az előző években, hogy a többi csapattal ellentétben mi nem rendelkezünk óriási sátrakkal, ami alá kényelmesen beférne az összes felszerelés, és ami alatt kényelmesen tudnánk a motort szerelni. Ez ügyben a győri METRO áruház sietett a segítségünkre és egy óriási vászonpalotát bocsátottak a rendelkezésünkre, óriási köszönet érte!


Totalbike24 2017, Kecskemét - Beszámoló
A főhadiszállás


A legelső év óta mellettünk áll a magyarbusz.info csapata is a háttérből segítve a munkánkat. Idéntől a pilótáink felkészítésében és a motorunk tökéletes beállításában a Talmácsi Racing is segítségünkre van, habár ennek a kapcsolatnak a pozitív hozadékát sajnos még nem tudtuk kiélvezni a versenyig bezáruló időtartamban, de a jövőben mindenképpen szeretnénk velük minél szorosabbra fűzni a kapcsolatot. Nekik is köszönjük a támogatást!
Az igazán nagy érzelmi hullámvasút a nevezésnél indult el, amikor kiderült, hogy alanyi jogon nem sikerült kvalifikálnunk magunkat a versenyre, sőt a kisorsolt csapatok közé sem kerültünk be. Jött is a vad e-mailezés Zomborácz Ivánnal (a főszervezővel), hogy ilyenkor mit lehet tenni, hiszen idén csak erre az egy versenyre terveztünk nevezni, ősszel ugyanis várhatóan P.Barbi egy teljes nagygenerált kap a következő szezont szem előtt tartva. Kaptunk egy lehetőséget, amelyben egy indulót kellett írni és arra egy Facebook posztban lájkokat gyűjteni. Egy szerda éjszaka alatt a Baross Rádió és Csenki Lilla segítségével, a Csapatunk Menedzsere által 15 perc alatt összedobott dalszöveget sikerült normális minőségben rögzítenünk. Ez alá egy gyorsan bevágtunk egy videót és másnap reggel kezdődött is a lájkvadász művelet. Körülbelül egy óra alatt sikerült 251 kedvelést összekapirgálnunk, de ez kevésnek bizonyult, hála az egyik ellenfélnek, akik a szabályok lehetőségeit kihasználva befizettek egy botnetes oldalra, ami generált nekik 830+ lájkot. Úgy tűnt minden remény elveszett és lemaradunk a versenyről, amire (addigra) már hetek óta készültünk. Valamicske fény azért pislákolt az alagút végén, tudtuk, hogy a várólista első helyezettjei vagyunk, mivel az előzetes nevezésről is csak kevéssel csúsztunk le. Vártunk a csodára, hátha valamelyik csapat visszalép és elindulhatunk. Ez óriási szerencsénkre meg is történt, így folytatódhatott a készülés.
A nyár első hónapja főleg fejvakarással telt, az időben nem megérkező alkatrészek, a vizsgaidőszak és a nyaralások teljesen megborították a motorépítés ütemtervét, így a vártnál jóval később, csak július második hetében, a verseny előtt 3 nappal, szerdán készült el a Piaggionk. Azon az estén egy elővigyázatosságból megejtett telefonnak hála kiderült, hogy a henger, amit szépen kitisztáztunk magunknak, teljesen szabálytalan és kizárást ér (erre még visszatérünk később). Gyors telefonálgatás, közben pár életveszélyes koffeintúladagolás, gyors kocsikázás körben Budapesten, egy egész éjszakás szerelés és csütörtök reggelre készen is volt a teljesen szabályos hengerrel felépített versenygép.


Totalbike24 2017, Kecskemét - Beszámoló
A Szerda éjszakai szerelés Csütörtökön is folytatódott... az utolsó simításokkal Barbink tesztre kész


Muszáj is volt neki, ugyanis csütörtök-péntek egész nap tesztelni terveztünk, kellett rengeteg adat ahhoz, hogy ki tudjuk válogatni a variátorgörgőket, a hátsó rugóstagot és be tudjuk állítani a karburátort. Illetve az sem volt elhanyagolható, hogy szerettük volna, ha a pilótáink és az utánpótlásprogramunkba bekerülő pilótáink is megismerkednek a pályával és a géppel is. Így hát csütörtök-péntek motoroztunk. Dobáltuk is bőszen az 1.09-1.10-1.12 körüli időket, rettentően boldogok voltunk, hogy ilyen jól működik a motor, magabiztosan vártuk a szombati időmérő edzést.


Totalbike24 2017, Kecskemét - Beszámoló
A mester - Magda Attila - és ifjú padavanjai


Ahol majdnem el sem tudtunk indulni. Barbi megmakacsolta magát, nem akart kimenni a pályára, aztán ott rettentően rosszul viselkedett, a legjobb időnk 6 másodperccel volt lassabb mint előtte 24 órával. Nem értettük mi lehet a probléma, azt hittük a kipuffogó lehet a ludas, vagy a variátor, ezért az időmérő végétől a verseny elejéig megállás nélkül szereltünk, minden olyan trükköt bevetve, amit Attila vagy a szerelőink ismertek.


Totalbike24 2017, Kecskemét - Beszámoló
Versenyre készen


A verseny rajtját a szoros mezőnynek és a rossz időmérőnek hála megint hátulról, egészen pontosan a 24. helyről (30-ból) vártuk. A rajtpisztoly eldördülése után az időmérőn legjobb időt motorozó Kristófunk Usain Boltot megszégyenítő sebességgel rohant keresztül a pályán, át a motorhoz, ami ismételten nem akart elindulni elsőre. Ennek hála nem előztünk, hanem buktunk a rajtnál, a célegyenes végén a 27. helyen fordultunk.


Totalbike24 2017, Kecskemét - Beszámoló
És végre elkezdődött...


Ezzel idei kálváriánk véget is ért, innen órási ütemben tudtunk felkapaszkodni, Barbi és Kristóf vérszemet kaptak és úgy jöttek át a mezőnyön, mint kés a vajon. Egy óra alatt 16 helyet javítottunk, az első pilótacserénket a 11. helyről vártuk. Itt nagyon egyben volt még a mezőny, ezért a tankolás után csak a 15. helyre álltunk vissza. Innen kellett, immár Bencével a motoron visszakapaszkodnunk a top10 felé. Természetesen ez sikerült is, az innentől beálló 80 perces etapok közül az első végén Bence már a hetedik helyen motorozott. A tempóval innentől nem volt gond, a kiállásaink patentül, pár másodperc alatt lezajlottak minden alkalommal. A második cserénél még visszaestünk a 8. helyre, de mire Ákos továbbadta a motort Dávidnak, már újra a 7.-ek voltunk. Sajnos nekik így valós pozícióért folyó harcból kevés jutott, a mezőny a 3. óra környékére teljesen szétzilálódott, elvétve voltak csak olyan csapatok a pályán, akik aktívan meccsben voltak egymással.
A tempónk bíztató volt délután, az 1:11-1:12 környéke stabilan jött, Kristóf és Ákos az 1:09-be is bele-bele nyaldosott néha, Bence pedig a többiekkel szembeni súlyhátránya ellenére (190 centivel furán nézne ki 55 kilóval) szintén megnézegette az 1:10-es körök elejét, a technikás részeken gyönyörűen motorozva és a kezdeti bizonytalanság után Dávid is megtalálta a tempóját, magabiztosan hozta a köröket, hiba nélkül.
Közben a boxban készülni kezdett a családtagok segítségével a jól bevált Paprikás Krumpli, a célegyenesbe kiültek az aktuálisan versenymérnöknek kinevezett srácok (Gellért, a két Máté és Zsombor is gyanúsan sok időt töltöttek ott, Riccardo Adami elkezdhet lassan rettegni), bent pedig a sajtós Dávid és a csapat vezetője Marci gondoskodott arról, hogy minden rendben és zökkenőmentesen haladjon. Aranyos volt látni, ahogy minden egyes etap után próbálták a versenyzőket rávenni, hogy ugyan csak egy órácskát aludjanak, vagy egy kis tálnyi „krumplikás paprit” egyenek meg. Márk közben jobbnál jobb fotókat csinált. Egyedül Tomi, Bálint és Gábor unatkoztak nagyon, ők azért voltak itt, hogy baj esetén gyorsan szerelhessék a Libertyt. Szerencsére semmilyen dolguk sem volt a 24 órában, egy-két tankolást leszámítva.


Totalbike24 2017, Kecskemét - Beszámoló
Pilótáink informálásában is az élmezőnybe tartoztunk!


Ahogy közeledett az este egyre inkább maradtak le mögöttünk a csapatok, mi pedig egyre inkább közeledtünk a 6. helyezett motoralkatresz.eu csapatára. Valószínűleg valami technikai gondjuk lehetett a nap második felében, mert nagyon sokat lassultak miután megelőztük őket. MI éjfél előtt nem sokkal vettük át tőlük a 6. helyet. Az éjszaka eseménytelenül telt, szerencsére az előzetes félelmeinkkel ellentétben az első fényszórónk nem adta meg magát, kibírta napkeltéig. Sok esemény nem volt, Ákos csúszott el egyedül az egyik nyirkossá váló fehér vonalon, de semmi komoly baja nem lett sem neki, sem a motornak, és csupán kb. 5 másodpercet vesztettünk az eséssel, ami annyi, mintha beszorultunk volna egy lassabb csapat mögé egy körre.
A fiúk nagyon élvezték a naplementétől napfelkeltéig húzódó periódust, mindig óriási vigyorral kászálódtak le a nyeregből. Sőt az egész hétvégén leggyorsabb Kristóf a csapat abszolút legjobb köridejét is megfutotta. Jól jellemzi azt, hogy mennyire fontos a jó pilótaválasztás és a konzekvens teljesítmény, hogy, ha csak a köridők által lennének sorolva a csapatok, akkor a 13. helyen végeztünk volna. A boxban a versenyzők, szerelők és „táblások” egymást felváltva, a lányok egész éjjel, a két felelős pedig szinte semennyit sem aludtak, (az igazsághoz, hozzátartozik, hogy Marci azért bóbiskolt 1 szűk órácskát, szegény Dávidnak azonban ez sem jött össze, lehet, hogy az este folyamán megivott 5 energiaitalnak is volt ehhez köze...).


Totalbike24 2017, Kecskemét - Beszámoló
Fényképész zsenink Márk éjszakai képe


A délelőtt felmelegedő pályán 17-18 óra folyamatos üzem után a legtöbb motor kezdte elhagyni az erejét, az egész mezőny lassult. Természetesen mi is, de nem olyan vészesen 1:11-1.14 közötti köröket dobáltak a srácok. Néha-néha felsejlett előttünk a 2-3 kör előnyben lévő AVL utolérésének a lehetősége, amiért mindent meg is tettünk, de ők is reagáltak az érkezésünkre, ezért a végén biztonsági okokból inkább elengedtük őket és próbáltunk arra koncentrálni, hogy a lehető legnagyobb biztonságban hozassuk haza Dáviddal és Bencével a technikát. Mögöttünk 10 körre volt a következő csapat, ezért igazából sehova sem kellett sietnünk, mondtuk is a srácoknak, hogy élvezzék ki a végét. Az AVL végül 3 körrel előttünk ért be.
A koradélutáni órákban az egyetem felől is megérkezett a dicséret, egyik tanszékvezetőnk, a csapat egyik mentora, a totalcar olvasók által csak Bervásként ismert dr. Lovas Lászlótól, aki személyesen fáradt le Kecskemétig, hogy pár jó szót szóljon a csapathoz, amiért ilyen szép teljesítményt nyújtottunk és a hatodik helyen futottunk be, egy ilyen nehéz mezőnyben, ilyen nehéz körülmények között. Sok más helyről is kaptuk a gratulációkat, főleg azoktól, akik ismerték a versenyünk előéletét. Mondhatni mindenki, aki követte az elmúlt 2-3 hónap történéseit, (például az olyanokat, hogy kedden még nem igazán akart beindulni a gép, szerdán pedig teljesen új hengert kellett, hogy kapjon,) teljesen meglepődött rajta, hogy ilyen jól szerepeltünk, és, hogy őszinték legyünk, mi magunk is csak a tisztes helytállásban bíztunk inkább, főleg az időmérős lebőgés után. Abban reménykedtünk, hogy szerencsével és jól taktikázva, az energiánkat okosan beosztva megvédhetjük tavalyi 9. helyünket. Talán éjfélkor, amikor erőből megszereztük a 6. helyet hittük el először, hogy ez tényleg olyan jó lehet, mint ahogy kinéz!
Amint leintették a futamot elkezdtünk ünnepelni, el sem hittük, hogy sikerült a hatodik helyen végeznünk, de a java még csak ezután következett! Az amúgy végtelen szimpatikus, előttünk végző BigHero4 - Kimle SRT - Procamoto - MárkAszervíz - AVL FTR ötösből négy! csapatnál is szabálytalanságot találtak a motor körül az utolsó ellenőrzésen, így őket a szervezők kizárták a versenyből. Sajnáltuk őket, hiszen saját elmondásuk szerint vagy nem is tudtak arról, hogy pl. túlméretes a henger, vagy pedig félreértettek valamit a szervezőkkel konzultálva. Természetesen azért örültünk is, hiszen ez azt jelentette, hogy ha a mi motorunkon Lojzi semmilyen szabálytalanságot nem talál, akkor másodikak vagyunk.
Mi nem szerettünk volna kockáztatni, mivel tisztában voltunk vele, hogy az egyetem becsületét tesszük a trükközéssel kockára, ezért nagyon-nagyon odafigyeltünk arra, hogy minden a lehető legnagyobb rendben és szabályos legyen. Úgy voltunk vele, hogy inkább bevállalunk egy rosszabb helyezést, mintsem, hogy a gépátvételen elcsússzunk, vagy utólag kizárásra kerüljünk szabálytalanság, esetleg valami apró figyelmetlenség miatt. Ezért is volt a kapkodás szerdán, hogy egy teljesen tisztázatlan, érintetlen hengert szerezzünk, az előzőleg kipucolt helyére. Ez végül megérte, Gábor a mi hengerünket mutatta meg a kizárt csapatoknak, hogy ez az, ami szabályos, az, ami se nem túlméretes, se nem zárványmentesített.
Így hirtelen a második helyre kerültünk, a dobogón találva magunkat. A hatodik hellyel is teljesen elégedettek voltunk, fantasztikus eredményként könyveltük el, az ölünkbe hullott dobogótól pedig teljesen önkívületi állapotba kerültünk. Álmodni sem mertünk arról, hogy idén, a történtek után ennyire elöl végezhetünk.


Totalbike24 2017, Kecskemét - Beszámoló
Az öröm pillanatai...


Az egésznek talán nem is a helyezés volt a legfontosabb része, hanem az, hogy teljesíteni tudtuk a versenytávot, 27 másik csapattal egyetemben. Ketten sajnos nem tudtak önerőből végigérni, egyiküknél a technika a végén, 10 perccel a leintés előtt adta meg magát. A többieknek viszont jár a gratuláció! A HKNK Clubnak különösen, bevállalták, hogy egy Aprillia Habanával csinálják végig a 24 órát, és ez sikerült is nekik! Szintén jár a gratuláció a jó gépválasztásért az RX-Monstersnek, akik szintén erre az olasz csodára, a Piaggio Libertyre tették a voksukat. Az összes többi ismerős és eddig ismeretlen csapatot is jó volt újra látni, újra csatázni velük, mindenki megérdemli a hátba veregetést, jó hangulatú, kemény verseny volt!
Köszönettel tartozunk Zomborácz Ivánnak és a totalbike csapatának is, hiszen megint nem hagyták cserben a nagyérdeműt és egy kiváló hétvégét szerveztek a benzingőz és a motorozás szerelmeseinek!
Egy kis csemege a végére a statisztikák kedvelőinek, lássuk, hogy a számok nyelvén mit takart ez a 24 óra. Összesen 1169 kört teljesítettünk, ami 1093 km-nek felel meg. Ami említésre méltó, hogy a verseny 24 órájából minden egyes másodpercet a pályán tudtunk tölteni. 16 alkalommal látogattuk meg a boxot, ami a többi csapatot nézve körülbelül átlagos érték, de mivel a mi kiállásaink egyenként 20-25 másodpercet vettek csupán igénybe pilótacserével és tankolással együtt, ezért itt sok időt tudtunk spórolni. A teljes versenyt figyelembe véve összesen 53 litert fogyasztott szeretett Barbink kedvenc italából, a vodkanariból az 1:40-es keverékből, ami 4,9 literes átlagfogyasztást jelent. Leggyorsabb körünk 1:09.682 volt, Kristóf jóvoltából, aki hű maradt első évben kapott becenevéhez (az éjszaka királyához) és az éjfél utáni etapjában futotta a legjobb időt az 586. körben. Természetesen a telemetriánk által lemért adathalmaz még rengeteg izgalmas és kevésbé izgalmas adatok is rejt, ezeket a következő hetekben megpróbáljuk kibogozni, feldolgozni és kiértékelni.


Totalbike24 2017, Kecskemét - Beszámoló
A hivatalos végeredmény a ChronoMoto Timing jóvoltából


Azt tudjuk még ígérni, hogy mostantól még keményebben, még többet dolgozva fogunk készülni, hiszen mostantól csak egy helyezést tudunk feljebb lépni! Jövőre is találkozunk! #bmesrt #totalbike24


Totalbike24 2017, Kecskemét - Beszámoló

 
Hengerszett felújítás - Athena

Megosztás

Hírlevél feliratkozás










Fejlesztő munkatársat keresünk!
Eladói munkakörbe munkatársat keresünk!

Az oldalt készítette: Pető Péter. Támogatja a Joomla!