Termékek
Főmenü
Jobb menü




Tuning alapok III.
Tuning alapok III.

Ha eljutunk odáig hogy a robogónk lóereje valóban több mint a gyári és nem csak a ráragasztott matricáknak köszönhetően, akkor érdemes nekiállni valóban testre szabni a beállítást. Ezt a legkönnyebben a variátor, kuplung és áttétel módosításával tudjuk elérni.
Először is érdemes átnézni a már meglévő alkatrészeinket, hiszen egy 10-20%-al keskenyebb, kopottabb szíj a teljesítményben is eléggé észrevehető. Szintén elég rossz hatással van a gyorsulási érzetre egy elhasználódott kuplung, egy elgyengült rugó, egy kockának kinéző görgő, esetleg egy hullámosra gyalult variátorház.

A variátor beállításánál igazából nem létezik olyan, hogy jó vagy jobb, ott a legtöbb esetben a megfelelőre érdemes törekedni. Egy jól megválasztott Malossi Multivar szettel nagyon mellé már nem lőhetünk és ha kiegészítjük egy jó Fly vagy Delta kuplunggal akkor meg aztán tényleg sokat hozzá lehet tenni a vezetési élményhez. Ezekkel a teljes mértékben variálható szettekkel tudunk játszani, hogy jobban gyorsuljunk vagy nagyobb legyen a végsebességünk, milyen fordulatról szeretnénk, hogy meginduljon a motor. Fontos ezen alkatrészeknek az összehangolása, egy megnövekedett teljesítmény ezt megkívánja. Ahogy minden más komponensnél itt is érdemes figyelni a beépített többi elemre, hiszen egy sportkipufogó mellé nem feltétlenül kell az MHR variátor, és egy komolyabb 70es hengerű géphez se biztos, hogy elegendő egy gyárira tervezett ékszíj. Egy jól összehangolt robogó hatalmas élményt tud nyújtani, hiszen 50 ccm-el is komoly gyorsulás érhető el lámpától lámpáig, igazán mókássá téve a vele való közlekedést. Elméletben és leírva, ezek a dolgok persze nagyon jól hangoznak, de ha kíváncsiak vagytok, hogy a valóságban is, hogy működnek ezek a változtatások, akkor figyeljétek a folytatást...

 
Hengerszett felújítás - Athena

Megosztás

Hírlevél feliratkozás










Fejlesztő munkatársat keresünk!
Eladói munkakörbe munkatársat keresünk!

Az oldalt készítette: Pető Péter. Támogatja a Joomla!